Tuesday, February 8, 2011

Moslemid ja maailm

Eestis olen küll keskmisest usinam suhtleja, ent nii rohket ja avatud suhtlust kõigi ja kõigega, ei ole mul kül olnud. Osaliselt on see kindlasti tingitud ellujäämisinstinktist - kui ei küsi, siis oled eksinud/ jääd rongist maha/toidust ilma jne.

Selline suhtlus on mind aga kokku viinud mitmete inimestega maailma väga erinevatest nurkadest ning avardanud tohutult mu silmaringi.

Malaisia on tugevalt moslemimaa ja minu õnneks sattusin ükspäev kohvikus kokku Kaveh'ga- Iraani noormehega, kes valgustas mind oma usu osas. Ilmselgelt kuulub tema nende päritolu poolest, ent mitte hingelt moslemit hulka, sest muidu ei oleks ta tohtinud minuga põhimõtteliselt rääkidagi! Sünnilt mitte hingelt moslem tähendab, et 5 korda päevas ta ei palveta, kuigi tema vanemad seda teevad; ta tarbib veidike alkoholi, kuigi usk seda ei luba. Paastuajast peab siiski enam-vähem kinni.


Mida ma õppisin moslemite kohta: Mosleminaiste juuksed peavad olema kogu aeg kaetud ning samuti keha- ilmselgelt hindavad nemad sisemist ilu, sest ega nende tuunikate ning burkade ( peakatted, mille valmistamine on ilmselgelt tõhus äri, kuna iga riietuse juurde on ju sobivas toonis ja erinevate kalliskivikestega peakatet vaja) vahelt midagi muud küll välja ei paista!
Samuti ei tohi mehed ja naised ujuda samas basseinis. Muideks- kas keegi on näinud mosleminaise ujumistrikood? Stiilinäide siit:



Rannas käivad ka loomulikult ainult mehed, kuigi mõningates kohtades siiski pidavat olema ka nurgake naistele :)
Koolides olid eraldi klassis poistele ja tüdrukutele ja tänaval võisid koos käia ainult abielus mees ja naine. Kuidas nad abieluni jõuavad, kui nad omavahel suhelda ei saa ega tohi, ma ei tea. (ok, tegelikult enam ei hoita sellest reelgist nii tugevalt kinni, vähemalt siin mitte)


Lisaks moslemiusu tundmaõppimisele rääkis Kaveh ka Iraanist, endisest Pärsiast- riigist, mis minu maailmapildis samastus Iraagiga ehk konstantse tapmise- tagaajamise ning al-Quaeda-ga. Google abiga sai mulle osaks päris korralik tuur Teherani ning kogu riigi vaatamisväärsustest ja loomulikult ka igapäeva elu-olust. Neil on seal muide ka väga korralikud suusakeskused ning rannad, kuid kuna nende riigis ei tohi mitte ükski naine ilma juukseid katmata liikuda, siis ma ei ole kindel, kas sellest võiks saada minu suusareisi sihtkoht!

Ja ka siin ei saanud üle ega ümber sõjaväe teemast ;) Siinkohal tervitused kõigile armees olijatele ning sõjaväelaste naistele! Neil kestab see 1, 5 aastat ja on kohustuslik kõigile v.a kui sul on 1) doktorikraad või
2) sa oled pere ainus laps ning su isa on üle 60 aasta vana.

Positiivne on asjaolu, et see motiveerib inimesi doktorikraadi taotlema :)







No comments:

Post a Comment