Sunday, March 6, 2011

Ikka riis, riis, riis


Juba pikemat aega olen plaaninud kirjutada pikemalt toidust- just sellest, mis siin on mitte ainetest, mida igatsen :)Tõe huvides tuleb mainida, et olude sunnil olen peaaegu taimetoitlaseks hakanud.
Mitte et mulle liha enam ei meeldiks, aga kalast meeldib neile küpsetada/hautada pead ning uskuge mind, see ei näe eriti apetiitne välja!
Kana suudavad nad väga mitmekülgselt valmistada- koiva, mida mulle iseenesest süüa meeldiks, keeravad nad väga vürtsisesse kastmesse. Tiivad ei ole mulle kunagi eriti meeldinud ning siis kõik, mis kanast üle jääb on segatud kas nuudlitega või on juurikatega kastmelaadseks toiduks meisterdatud- see aga ei näe kunagi liiga isuäratav välja.
Seast, lambast ja loomast võib üldiselt unistada või siis mõnda lääne restosse seda nõutama minna.
Hommikuti söön seega tavaliselt riisi ning midagi salatilaadset, aegajalt ka muna valgu saamise eesmärgil. Viimasel ajal olen hakanud kuiva riisi sojapiimaga segama, et see riisipudrum oleks. Ja siis natuke moosi peale:) Seda kohalikud muidugi ei mõista ning vaatavad mind alati uuriva pilguga!
(paremal minu klassikaline hommikusöök, pruun asi on muna või tofu, ma pole veel päris täpselt aru saanud, sest maitse on ka vahepealne)

Lõuna/õhtu on tunduvalt mitmekülgsem söögikord- eile käisin näiteks ühes tohutult ilusas Kuala Lumpuri vaatega restoranis ( KL-st asub see siiski 30 km kaugusel) ning sõin kana ning jõin liitrise klaasitäie värskelt pressitud arbuusimahla- sellised mahlad on siin võrdlemisi odavad, alla 1, 5 EURi :)

Hästi palju söön ka erinevaid suppe, Tom Yam on üks lemmikute hulka kuuluv üsna vürtsikas leem. Suppid põhikoostisosaks on muidugi nuudlid ja natuke liha lisatakse sinna ka.

Tulenevalt etnilistest gruppidest on siin põhitoiduks kolme rahvuse köök- malay, hiina ja india. Malayd ( äärmiselt religioossed ja ilmselt sellest tulenevald) äriga ei tegele, siis põhiliselt kuuluvad toidukohad hindudele- hiinlastele ning vastavalt ka nende toitudele.
Aga üks on neil kõigil ühine- põhitoiduaine on RIIS! Ja siis veel natuke riisi, riisi ja riisi! Ja sinna juurde kas vürtsikas liha koos juurikatega.
Kuidas see mulle mõjub? Ma hakkan samuti riisisõltlaseks muutuma.... ehk siis kui ma Eestisse tagasi jõuan söön ilmselt peamiselt piima-riisisuppi :)

Üldiselt süüakse lisaks riisi ja nuudlitoitudele siin tohutult saia- no nemad muidugi kutsuvad seda leivaks. Ja küpsiseid snäksidena, sest shokolaad sulab siinses kuumuses lihtsalt ära.
Saiaga ei ole ma siiani erilist sõprust sobitanud, aga need sajad erinevat sorti küpsised.....mmmmm...... Ja siis veel roti'd- põhimõtteliselt on need pannkoogid, aga siin küpsetatakse neile täidis kohe sisse- kas siis banaan, shokolaad, juust või muna. Ning juurde kuulub alati vürtsikas kaste.
Ja need puuvilja....minu vaieldamatud lemmikud on papaia ja dragonfruit- tumelilla viljalihaga puuvili, mis kohati maitseb küll seebi moodi....aga ju see ongi eksootika maitse! Kohalike kõige kuulsam ja samas ka veidram puuvili on durian- suhteliselt võika lõhna, ent magusa sisuga vili. Eriti soovitatav meestele :) Seega on hea, et see mulle eriti ei meeldi :D
Puuvilju saab igalt tänavanurgalt jääkastidest väikeste pakikestena ja maksavad RM1 (30 eurosenti umbes). Poes aga müüakse puuvilju imeliku tüki loogika alusel- no et 1 õun on 1, 3 ringgitit....Ahjaaa- porgand on siin hirmkallis - eile avastasin, et ühe tüki hind on peaaegu 1 euro!!!!

Kohalikele meeldib kohtuavalt ka kaasavõetav toit ning jook. Seda viimast aga ei pakendata mitte papptopsi vaid.....KILEKOTTI. Külge veel nöör, et oleks mugav kanda ning sisse kõrs, et oleks hea juua. Stiilinäide Colette' teest.


Tegelikult on toit siin imeodav- minu päevane kulu kõigile toidukordadele+ joogiveele on umbes RM 10 ehk siis 2, 5 EUR.

ja siit stiilinäiteid minu einetest: Singapuri jäätis saiaga, mingi veider magustoit, tavaline lõuna ning kanavardad bambusesse mähitud riisiga.








No comments:

Post a Comment